Blue Flower

Haije Kroodsma heeft op zaterdag 17 feb 2024 de 1000e bordoverwinning voor Raes DC Maastricht/CT Limburg binnengehaald.

(door Andy Damen)

Maar laat ik beginnen met historische dag / overwinning #1 We schrijven zaterdag 21 september 2002. Raes DC Maastricht speelt haar allereerste(!) wedstrijd in de nationale competitie ooit. We spelen tegen en in Tilburg tegen Angarde Informatica 2. Natuurlijk wil niemand in zo'n eerste wedstrijd verliezen en dat gebeurt ook niet!  Uiteindelijk 9 remises en 1 iemand van onze vereniging die zijn partij wint.De eerste overwinning als team is binnen. En de naam van de persoon die de allereerste overwinning van Raes DC Maastricht ooit liet aantekenen? Tom (Thomas) Henriquez is de naam.

Historische overwinning #2 We schrijven het seizoen 2006 - 2007. Om precies te zijn zaterdag 28 oktober 2006. Raes DC Maastricht speelt dit seizoen in de ereklasse (de hoogste klasse in de Nederlandse competitie). Ronde 4 en weer een wedstrijd tegen Angarde Informatica (dit keer het eerste team). Raes DC komt op achterstand maar we komen op gelijke hoogte door een overwinning van Michele Borghetti. Na een aantal remise wordt het 9 - 9. Er is nog één partij bezig. Dan is het Yves Vandeberg die zijn partij wint en daardoor wint ons team met 11 - 9 deze wedstrijd. Tot op de dag van vandaag (en dat zal wellicht wel voor altijd zo blijven) de enige overwinning van Raes DC Maastricht in de  ereklasse van de nationale competitie.  Ondertussen spelen we al heel wat jaren met 2 teams landelijk. Het tweede team heeft lange tijd gespeeld onder de toepasselijke naam van Raes DC Maastricht 2. De laatste jaren vormt dit  team een combinatieteam met damclub Roermond en neemt het onder de naam Limburg CT deel aan de competitie

Historische overwinning #3 Het is vandaag 17 februari 2024. En opnieuw een historisch moment voor onze vereniging.Het is net 14:00 uur geweest als Haije Kroodsma Limburg CT op voorsprong zet. Grote vreugde bij iedereen die Raes DC Maastricht een warm hart toedraagt. Dat het Haije was die als eerste wist te winnen was wel een verrassing. Haije werd, letterlijk(!), eerder die ochtend door de teamleider uit bed gebeld of hij (na een late ziekmelding) beschikbaar was om mee te spelen! Later die dag speelt Haije in Vilt en nog even later wordt hij de belangrijkste persoon van de dag. Niet dat deze tussenstand (2 - 0) nu ineens zo spectaculair is, het is zelfs niet het beslissende punt voor eenteamoverwinning. Laat staan voor de winst in deze wedstrijd en ook NIET het punt dat ons kampioen maakt.

Hij was op het laatste moment opgetrommeld door Gijs omdat Henri niet fit genoeg was. Haije kwam per fiets, hij viel in en won als eerste en dat was de 1000e overwinning in 22 jaar tijd.