Zaterdag 15 September heeft het CT Limburg team een dikverdiend 10-10 gelijkspel behaald tegen Tilburg. Eigenlijk had de ploeg zelfs meer verdiend.

De grootste overwinning werd eigenlijk al vooraf geboekt. Met hulp van onze Roermondse vrienden konden we 10 mensen achter de borden brengen en konden we Haije zelfs een mooie zaterdag in Maastricht gunnen. 60 dammers zaten in Tilburg achter de borden waaronder grootmeesters zoals Boomstra, Dolfing, Janssen, Wiersma enz. , we misten eigenlijk wel Eddy Budé bij de Tilburgers.

. (Op de foto zien we hoe Roel Boomstra de verrichtingen van Ben Willems en Theo Blom volgt.)

Veteraan Jac Hannen speelde tegen de jongste Tilburger en gaf hem even damles en zo kwamen we met 2-0 voor

Toen teamleider Jo Frissen zag dat hij tegen Erik de Gouw moest spelen werd hij een beetje bang en stelde zijn plaats beschikbaar aan Toine Vermeer een oude ereklasser. Niet vermoedend ging Erik tegen deze speler de strijd aan en liet vrijwillig zijn korte vleugel opsluiten. De stand werd uiterst gecompliceerd maar met zo'n tegenstander komt het dan altijd net zo uit dat je toch verliest 2-2.

Michel Trouet speelde vervolgens fraai remise tegen Lamberts. Net zo fraai speelde Theo Blom remise tegen de sterke Cees van Belle de stand werd 4-4.

Jack Sijbers had vervolgens een zwak moment in de partij tegen Martijn Kool en verloor. Dit werd ogenblikkelijk gecompenseerd door Henri Grau die van een jongeling won, stand derhalve 6-6.

Vervolgens de man van de match Marcin Czeladzinski, met een flankaanval had hij al de hele middag druk gezet op de Tilburgse kopman Abreu en deze werd uiteindelijk fraai weggespeeld door Marcin 6-8 en een uitzege leek in wording. Maar domme pech voor de Maastrichtenaren, Ben speelde een mooie partij maar had geen oog voor de klok. Een ongelukkige kloknederlaag was het gevolg. 8-8

Vervolgens knokte Dré naar een remise na een spannende partij, 9-9 Het leek erop dat Ger Pisters de matchwinaar zou worden maar de remise marges zijn zo groot dat zijn tegenstander toch een remisegaatje vond 10-10.

Al met al een mooie wedstrijd in een fraaie omgeving buiten Tilburg. Wel was er in het wedstrijdlokaal veel lawaai en we vrezen dat de Tilburgers daar wel eens problemen mee krijgen als de bezoekers eens een keer verliezen.