Op een zomerse, zelfs bijna tropische zaterdagmiddag in October verloor CT Limburg van koploper Zenderstad. Het was een spannende strijd maar de gelukjes werden afgedwongen door de mannen van IJsselstein.

We hadden best hoop op een goed resultaat toen de wedstrijd begon, we hoopten op de eerste 5 borden stand te houden en toe te slaan op de laatste 5 borden.

Dit plan werd al vroeg doorkruist toen de nationaal nooit verliezende Jac door  een sprankelende combinatie verrast werd en zomaar 2 schijven verloor. 2-0

Ook  voor Theo vandaag een zenderstoring. Zijn tegenstander, de sympathieke René Nurmohamed liet zijn tegenstander komen en verleidde hem om heel snel 28-22 te spelen waarna hij een schijf moest offeren. Geen schande René wordt getraind door Andrew Tjon A Jon en laat zien dat 70+érs nog grote stappen vooruit kunnen maken. Inmiddels 4-0.

Leo snapte dat er nu van hem op bord 3 meer nodig was. Hij won combinatief van Arie Koster die gewend is om zelf combinatief toe te slaan. We kwamen terug tot 4-2

Vervolgens blijkt dat de tegenstander van Marcin vandaag een topdag had want hij speelt remise nadat Marcin hem toch met een niet winnende damzet verrast had. 5-3

Dan komen we weer op grotere achterstand omdat de doorgaans zo degelijk spelende Jeroen verliest nadat hij al vroeg een schijf verloren had. 7-3

Ben had vandaag zowel zijn tegenstander alsook de klok onder controle en leek winstkansen te hebben. Het jeugdig talent tegenover hem vond de goede verdediging en speelde remise. 8-4

Dan is het Dré die de achterstand nogmaals verkleint door in een eindspel Gerard Bakker te verslaan. 8-6

Haije kon een eindspel net niet winnen. Zijn tegenstander zocht en vond een manier om de 4 om 2 af te wikkelen naar een 3 om 1 en toen was onze droom uit. 9-7

Wat Haije zijn tegenstander wel lukte kon weer net niet bij Erik. Hij kon zijn 2 om 2 niet naar een 3 om 4 niet in een remise resultaat om zetten. 11-7

Peter knokte weer de hele middag en sleepte er behendig een remise uit. Wel had Peter weer de meeste speelminuten en het zou me niets verbazen als Peter ook dit jaar nationaal topscoorder wordt van de meeste speelminuten.

Over 2 weken spelen we tegen Nieuwland thuis (zij hebben dan de verre uitreis en Zenderstad moet weer naar Limburg toe en zullen dan flink aan de bak moeten tegen Geleen.

Zo zag de wedstrijd eruit vanuit IJselsteins perspectief:

Voor de derde keer op rij greep Zenderstad de overwinning. Dit gebeurde in een spannende middag op zaterdag in IJsselstein. Zenderstad ontving de gasten uit het verre Maastricht die op papier en in de praktijk gelijkwaardig zijn.

Het begon voorspoedig voor Zenderstad doordat Henny Pikker al vroeg in de partij een combinatie uithaalde met twee schijven winst en dit liet hij niet meer los. Al even verrassend maar verdiend was de overwinning die René Nurmohamed behaalde. Dit sterkte het geloof in een goed eind resultaat.

Zenderstad liet Limburg CT niet dichterbij komen dan 2 punten.

Van 4 – 0 werd het door het open laten staan van een dam door Arie Koster 4 – 2.

Een zeer goede remise van Kumar Bihari tegen de topper van Limburg en een verdiende overwinning van Patrick van der Tol  werd de marge weer 4.

Ook jeugdspeler Roald Scheper hield het hoofd koel en kon een moeizame maar verdiende remise binnen slepen.

Weer kwam Limburg terug door een nederlaag van Gerard Bakker die niet opgewassen bleek tegen de import-Utrechter Dré Verheggen.

Lange tijd zag het er naar uit dat Hans Verhoeven het niet zou bolwerken maar met kunst en vliegwerk, maar ook een portie kennis haalde hij een zeer benauwde remise binnen.

Voor de 2e keer haalde Rob de Meij de overwinning voor Zenderstad binnen door in een dunne stand naar een 4 om 2 eindspel toe te werken.

Het laatste punt  werd op bord 1 behaald door Jacco Scheper die het net niet voor elkaar kreeg om de dammiddag winnend af te sluiten.

Na 3 wedstrijden bovenaan, maar de toppers van de 2e klasse D staan ons al op te wachten.

Daarna weten we dan echt hoe het ervoor staat.