Zaterdag 28 januari leed Limburg CT in Rosmalen een 12-4 nederlaag tegen Heymans Excelsior en 35 km zuidelijker leed Raes DC een 11-5 nederlaag tegen Brainport Eindhoven.

Limburg CT kon niet over al zijn spelers beschikken omdat er 2 zieken waren en een 2 tal in Raes DC moest invallen en we kwamen maar met een 7-tal aan de start.

Jack verloor als eerste van hun topspeler de sterke Gijs voor de Poorte na toch een heuse partij en we stonden met 0-4 achter. Marcin wist Jack Kops op remise te houden en was het 1-5. Na een onstuimige partij trok Ger aan het kortse eind tegen Ties Slagter. Beide spelers waren duidelijk uit op een spannende partij die uiteindelijk maar 1 winnaar kende 1-7. Toen ook Theo de meerdere moest erkennen in Erik Spenrath en het 1-9 werd was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld.  Dré kon nog wat terug doen door Luc Ector te verslaan en het was 3-9. Onze kopman van de dag Jeroen voelde zich op bord 1 als een vis in het water. Hij kwam positioneel iets in het nadeel maar behandelde het eindspel perfect en sleepte een remise uit het vuur. 4-10. De dappere Bram speelde wellicht zijn beste partij uit zijn nationale competitie van dit seizoen maar zijn beroemde en ervaren tegenspeler Gerard Welling wist in het eindspel de winst binnen te halen 4-12.

In de 1e klasse heeft Raes DC de gedeelde 2e plaats met 4 andere teams behouden na de nederlaag tegen Brainsport. Wellicht was de afwezigheid van teamcaptain Gijs de oorzaak. Gijs moest dit weekend werken. Tot overmaat van ramp had Eric een begrafenis. Maar goed met de invallers Erik en Luc waren we natuurlijk niet kansloos. Onze runner up Dennis mocht aantreden tegen kopman Lagoda. Helaas zag Dennis een combinatie over het hoofd en kwamen we op 0-2 achterstand.

Luc nam een dam ten koste van een schijf tegen Wiebe Cnossen maar zijn tegenstander kwam niet slechter uit de combinatie en wist de partij te winnen. Toen ook Erik verloor van de nestor Jan van den Hooff en het 0-6 werd wist eenieder dat we het heel moeilijk zouden krijgen.

Janes, Dick en Karel speelden tegen een jeugdig persoon en dat is altijd erg lastig. Dick toonde hoe het moest want hij versloeg het grote talent Ovsyanko met een verrassende combinatie 2-6. Helaas wist Karel zijn voorbeeld niet te volgen, zijn damzet was nog wel goed maar de achterloop met de dam werd door de 12 jarige Kornilov keihard afgestraft 2-8. Ook Janes die een soort David Goliath duel speelde wist deze dag zijn normale concentratie te bereiken, hij verloor ook. 2-10.

Harry speelde een geweldige partij tegen Fred Passchier en wist uit de vorige wedstrijd dat hij pas gewonnen had als zijn tegenstander hem de hand gaf. Dit keer lukte het Harry allemaal en werd het 4-10.

Het slotakkoord was voor Andy, die probleemloos remise speelde tegen zijn even sterke tegenstander en het werd 5-11. Bij winst was een promotiewedstrijd al min of meer bereikt. ADG deed zijn best om promotie te proberen te ontlopen en verloor thuis met van de hekkesluiter. Maar ze blijven desondanks 3 punten op kop. Er wachten nog een spannende 10e en 11e ronde.