Fraaie zege Limburg CT

Het combinatieteam van Roermond Maastricht en Belgie heeft een onverwachte zege geboekt op CEMA2. In de aanloop naar de wedstrijd wisten we al dat 1 speler naar het eerste team overgeheveld moest worden maar vrijdagavond kwam er nog een ziekmelding en moest rekening houdend met het vervoer nog een speler naar het eerste team. Gelukkig was er 1 reserve speler onmiddellijk beschikbaar, met dank aan Wim.

Limburg CT kwam op voorsprong omdat Theo geen tegenstander. Teleurgesteld ging Theo dan ook maar met de bus naar huis.

Vervolgens was het Jeroen die alweer won. Dit keer was de nestor van Geleen, Lei Scheepers die hij aan de zegekar bond. Troost voor Lei was dat hij daarna door Jeroen naar huis werd gebracht.

Henri speelde een prima gedegen partij tegen zijn oude clubgenoot Bert Verton. Hoe sterk zal Henri niet worden als hij dadelijk gepensioneerd is en op zaterdag niet moe na een werkweek achter het bord moet? De remise was dan ook een terechte uitslag.

Ook Wim die vrijdagavond al een lange partij had speelde een remise tegen Frans Goossens. Beide spelers waren tevreden en dus ook hier een terechte uitslag.

Vervolgens sensatie van de eerste (blauwe) orde. Peter gaf op een gegeven moment geen stuiver meer voor zijn stand. Een diepe wiskundige berekening van hem van 10 zetten diep toonde een variant aan waarin Martin van Hout zou vastlopen en zowaar toen Peter deze variant ging spelen, speelde Martin mee en kwam vast te staan. 2 punten voor een gelukkige dammende voorzitter, die meer zorgen over zijn PLDB heeft.

Vervolgens speelde Luc een gedegen partij tegen veteranenkampioen (<1000) Ton van Hove en boekte een remise. Ook Leo speelde daarna remise tegen Dré Peeters, die het vandaag op zijn heupen had.

Daarna speelde Dré remise tegen Clemens Crucius. Ook deze keer kwamen beide spelers in een Rozenburg terecht waarin het evenwicht niet verstoord werd. Het winnende 11e punt was binnen!

Marcin deed met het 12e punt nog een schepje er bovenop. Een keurige remise tegen de zeer sterke Marcel de Bie is weer een topprestatie. Marcin toont aan toch wel weer heel snel in het ritme te komen.

Tenslotte speelde Michel een goede partij tegen de 1200+ speler Shapiro. Op het einde kwam hij in het nauw en brak ten koste van een schijf door maar de tegenstander kwam nog eerder op dam en in het eindspel was Michel kansloos. Toch liet Shapiro na afloop een offer zien waarmee Michel remisekansen had.

Al met al een fraaie wedstrijd van dit collectief. De volgende keer weer een uitwedstrijd en wel tegen koploper Eindhoven. Maar dat is pas over 4 weken 6 Januari.