Blue Flower

Zowel Raes DC Maastricht als ook CT Limburg wonnen hun eerste thuiswedstrijd met klinkende cijfers. Raes DC won van koploper EAD Asten verdiend met 12-8 maar ook CT Limburg won met 13-7 van hekkensluiter Brainsport Eindhoven 2.

Op een stralende laatste zaterdag van September gingen 40 dammers de strijd aan met elkaar. Voor het inhoudrijke verslag van Raes DC Maastricht 1 moet U nog enkele dagen wachten want dan zal scribent Dennis Joosten zijn debuut maken op deze site.

Brainsport Eindhoven had een 10-tal spelers waarvan 4 "ouderen" en 6 "jongelingen" die in Eindhoven klaargestoomd worden voor het zwaardere werk en het moet gezegd ze spelen al zo goed dat wij er de grootste moeite mee hadden. Er werden 6 overwinningen geboekt door ons maar wij moesten ook 3 nederlagen slikken en er was maar een remise.

We begonnen met 2 nederlagen. Theo had een black out en gaf zomaar 2 schijven weg. Ook Ben kent een ongelukkige start, maar hij moest wel aantreden tegen een groot talent en we stonden al snel met 4-0 achter. Gelukkig maakte Eric de Gouw de achterstand snel kleiner met een keurige overwinneng en ook ons zwaargewicht Peter won van hun vedergewicht en de stand was 4-4.

Vervolgens was het CT Limburg wat de klok sloeg!  Eerst verraste Luc zijn tegenstander met een damzet toen deze naar de rand ruilde en onze Brusselnaar maakte het keurig af.

Vervolgens was het Marcin die al een schijf had gewonnen en daarna zijn tegenstander ook geen enkele kans meer gaf om terug te komen in de wedstrijd, het werd 8-4.

Leo boekte een fraaie positionele zege. Op een gegeven moment was het zo dat elke zet die de tegenstander kon doen schijfverlies betekende. 10-4

De overwinning werd veilig gesteld door Jeroen die de de hele middag geduldig afwachtte op een klein foutje van zijn jonge tegenstandster. Dat foutje kwam er en toen was Jeroen er als de kippen bij om een schijf te winnen en het daarna keurig af te maken. De eerste wedstrijdzege was binnen.

Wel liepen we tegen een derde nederlaag, een 4 om 4 werd door de kopman van Eindhoven keurig gespeeld tegen Michel. De Eindhovenaar kwam het eerst op dam en alle plakkers waren in het nadeel van Michel en hij verloor.

Toch werd er nog een remise gespeeld en wel van Henri tegen het jeugdige talent Tanja Cnossen die al in de finalepoule NK-dames heeft gespeeld. Diep onder de indruk van haar talenten moest Henri in remise berusten, ach de zege was toch al binnen. De volgende keer de zware uitwedstrijd tegen koploper Zenderstad met een LImburgse kopman.